She is not sober.

Temat: Zamknięcie Dźwigowej
" />Duże autobusy TESCO z Połczyńskiej jeżdżą bez żadnych problemów ul. Przejazdową. Szkoda, że ZTM nie skieruję tą trasą jakiegoś autobusu zastępczego np. z pętli na Niedźwiadku do pętli TESCO - Karolin.
Mówiło się "Polska B", teraz Ursus jest Warszawą ale co najmniej D.
Źródło: czerwiec1976.ursus.warszawa.pl/forum/viewtopic.php?t=912



Temat: ul. Nowolazurowa
" />
">Warianty I i II praktycznie nie mają wpływu na poprawę komunikacji pomiędzy Ursusem, a innymi dzielnicami Warszawy, że już nie wspomnę, że ponieważ znajdują się na uboczu to korzystanie z nich byloby uciążliwe dla mieszkańców np. Skoroszy. Wszystkie 3 warianty dotyczą tylko połączenia lokalnego Ursus-Mory. Każdy z 3 wariantów łączy się w identyczny sposób z ul.Połczyńską/Poznańską, a więc w każdym wariancie komunikacja będzie na podobnym poziomie. Dla mieszkańców Skoroszy nawet "wariant Pana Krzemienia" nic nie da bo mieszakńcy Skoroszy nie są w stanie wyjechać ze swych osiedli z uwagi na zakorkowane Al.Jerozolimskie. Rozwiązaniem jest tylko budowa Nowolazurowej w wariancie co najmniej do ul.Połczyńskiej. Mieszkaniec Skoroszy gdy będzie chciał dostać się na S8 to pojedzie do węzła POW, a nie będzie kluczył "zawijtasami" po ZM Ursus, a potem "obertasami" po Trasie Poznańskiej.
">Nie wyobrażam sobie również kursującej tamtędy linii autobusowejJa nie mam problemów z wyobraźnią bo widziałem jak jeździły po tym terenie autobusy Tesco i nikt nie narzekał.
Źródło: czerwiec1976.ursus.warszawa.pl/forum/viewtopic.php?t=333


Temat: MK-2 PRZEWOZY AUTOKAROWE
" />MK-2 PRZEWÓZ OSÓB

Oferujemy wynajem busów i autokarów z bogatym wyposażeniem po przystępnej cenie w przewozach krajowych i międzynarodowych. Nasza flota liczy obecnie 35 autokarów, głównie marek Mercedes i Renault.
artykuł o MK2
# Szczególnie polecamy nasze busy na: wycieczki, konferencje
# śluby
# pogrzeby
# przewozy pracownicze


Obsługujemy linie autobusowe na trasach:
# Pruszków - Moszna - Domaniew
# Pass - Błonie - Warszawa
# Tesco, Połczyńska - Ursus
# Tesco, Połczyńska - Ożarów Maz.
# L1, L3, L4 (linie w strukturach ZTM)
oraz przewozy szkolne w Gminie Lesznowola i przewozy pracownicze w Pruszkowie.

Posiadamy wszelkie uprawnienia do wykonywania przewozu osób min. certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika, licencję na transport krajowy i zagraniczny oraz zezwolenia na linie regularne.
Nasze pojazdy objęte są ubezpieczeniem NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków).

Świadczymy usługi doradztwa w zakresie min.:
# uzyskanie licencji na przewóz osób
# organizacja linii regularnych (koordynacja rozkładów jazdy, zezwolenia itp.)
# dopłaty do biletów ulgowych (ustawowe zniżki, dopłaty dla przewoźników).
Źródło: powiatotwocki.pl/forum/viewtopic.php?t=7


Temat: 2010-05-27 Na Bemowie zagra AC/DC
Stolica szykuje się na najazd fanów AC/DC

Stolica przygotowuje się na wizytę fanów legendarnego zespołu AC/DC. Według ostatnich danych organizatorów koncertu do stolicy przyjedzie dziś ponad 50 tys. miłośników ostrego grania. Tvnwarszawa.pl podpowiada jak bezpiecznie dojechać na koncert

...

DOJAZD NA KONCERT

Tym razem ma być lepiej - obiecują urzędnicy. ZTM uruchomi dodatkowe koncertowe autobusy i tramwaje ze specjalnym logo: syrenką z saksofonem - logo to zostało wybrane we wspólnej akcji TVN Warszawa, Zarządu Transportu Miejskiego i dzielnicy Bemowo.

Z tym logo na koncerty Akcja TVN Warszawa i ZTM

Mariusz Jasiński wygrał konkurs na logo dla koncertowych autobusów. Przy każdej dużej impr...
więcejš

Autobusy koncertowe odjeżdżać będą co 6 minut i pojadą trasą:

Dworzec Centralny - Emilii Plater – Aleje Jerozolimskie – rondo Dmowskiego – Marszałkowska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Leszno – Górczewska – Powstańców Śląskich do Lotniska Bemowo.

Węzeł Młociny - Kasprowicza – Sokratesa – Conrada i Powstańców Śląskich - Lotnisko Bemowo.

ZOBACZ JAK WYGLĄDA LOGO

Metro będzie kursować dłużej. W godz. 14-21 częściej kursować będą linie tramwajowe 5, 23 i 24.

PARKINGI

Do dyspozycji kierowców będzie ok. 4,3 tys. miejsc parkingowych. 1,9 tys. miejsc jest na parkingach Parkuj i Jedź: Metro Młociny (1000 miejsc), Metro Marymont (400) oraz Połczyńska (500). Pozostałe, dzięki staraniom władz Bemowa, udostępnią zmotoryzowanym administratorzy centrów handlowych Tesco przy ul. Górczewskiej (990 miejsc) oraz Karolin (1400).

SPRAWDŹ, JAK WRÓCIĆ Z KONCERTU NA STRONIE ZTM: http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=211&c=100&l=1



Źródło: bemowo.gbbsoft.pl/viewtopic.php?t=386


Temat: [PR] Pociągiem po mieście - modernizacja WWK
Rzeczpospolita 07.09.07 Nr 209 http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_4.html
Warszawa
KOMUNIKACJA

Pociągiem po mieście

Potrzeba kilkunastu nowych stacji kolejowych, by warszawiacy mogli swobodnie się poruszać po stolicy pociągami. Pierwsze powstaną w przyszłym roku


Warszawskie ulice korkują się coraz bardziej, a pasażerowie utyskują, bo coraz więcej czasu zajmuje im jazda autobusami. Poza tym na Euro 2012 przyjedzie do nas tysiące kibiców, których trzeba będzie dowieźć na stadion i rozwieźć po meczu po mieście.

- Jedynym sposobem, by poradzić sobie z tymi problemami, jest rozbudowa miejskiej kolei - uważa dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. -Warszawa jest w fantastycznej sytuacji, bo w granicach miasta mamy 100 kilometrów linii kolejowych i 44 przystanki. To ewenement na skalę europejską. Winnych miastach pociągi wyrzucono z centrum. A u nas mogą z powodzeniem zastąpić autobusy, które mogłyby wozić pasażerów na obrzeżach miasta -mówi.

Aby kolej mogła uzupełnić sieć komunikacji miejskiej, trzeba wybudować jeszcze co najmniej 15 nowych przystanków. Pierwsze już zaczęły powstawać. Na modernizowanym od lipca odcinku linii kolejowej z Warszawy do Radomia między Dworcem Zachodnim a Okęciem kolejarze do czerwca przyszłego roku wybudują dwie stacje: przy Al. Jerozolimskich oraz Żwirki i Wigury. Gotowa jest już stacja w podziemiach terminalu na Okęciu.

Następne w kolejności powstaną na biegnącej granicą Bemowa i Woli linii towarowej z Pruszkowa do Dworca Gdańskiego. Pierwsze ruszą prace przy stacji w Ursusie-Niedźwiadku - pasażerowie mają z niej odjechać w 2009 r. Będzie kosztować ok. 50 mln zł. Inwestycja do najprostszych nie należy: peron stacji ma powstać między torami, ale by się tam zmieścił, trzeba je najpierw rozsunąć. Poza tym, by mieszkańcy pobliskiego osiedla mogli dostać się do pociągu, trzeba zbudować pod torami tunel.

Przystanki mają powstać także przy centrach handlowych. - Stację obok Fortu Wola, Wola Parku, Arkadii i Tesco przy Radzymińskiej i w Karolinie powinny powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego częściowo za pieniądze właścicieli centrów -uważa dyrektor Ruta.

Kolejne inwestycje zaplanowano na liniach do Otwocka, Rembertowa i Ząbek. Nowe przystanki powstaną przy Wiatracznej, Łodygowej, Radzymińskiej i w Utracie.

W planach jest stworzenie trzech węzłów przesiadkowych: na Żeraniu, przy Połczyńskiej i Górczewskiej (tu z pociągu będzie można się przesiąść do metra). Przy stacjach powstaną parkingi "Parkuj i jedź" oraz pętle autobusowe.

Miasto odstąpiło na razie od planów budowy przystanku przy Bartniczej na Bródnie. - Kolej chce odsunąć tory od osiedla. Wątpię, żeby mieszkańcy chcieli daleko chodzić do pociągu - wyjaśnia Ruta.

Nie wiadomo, jakie będą losy przystanku w Choszczówce. Na prośbę ZTM kolejarze zgodzili się przesunąć go ze skraju miasta w rejon ul. Mehoffera, pod warunkiem że będą tego chcieli mieszkańcy. Szefowie rad osiedli, do których zadzwonili urzędnicy, zmian nie chcieli, a w zorganizowanym przez dzielnicę internetowym sondażu padł remis -36 głosów za i 36 przeciw zmianom.

- Przeprowadzając konsultacje, nie wiedzieliśmy właściwie nic oprócz tego, że przystanek miałby być przesunięty o ok. 500 metrów, poza tym mieliśmy na nie tylko tydzień, i to w środku wakacji -mówi Bernadetta Włoch z urzędu dzielnicy Białołęka. -We wrześniu chcielibyśmy zapytać mieszkańców o zdanie jeszcze raz.

MICHAŁ KOZAK

--------------------------------------------------------------------------------

ZTM chce przestawić miejską komunikację na tory


ZTM chce przestawić miejską komunikację na tory
Do nowych przystanków zawiozą nas nowe pociągi SKM. Miasto liczy na dofinansowanie zakupu taboru z funduszy UE
Po rozbudowie sieci przystanków Szybka Kolej Miejska uzupełniłaby w centrum miasta komunikację autobusową. Jednak najpierw miasto musi kupić ok. 60 nowych pociągów (dziś SKM ma ich siedem). Dziesięć obsługiwałoby połączenie na Okęcie, 20 linię do Pruszkowa, a reszta wyjechałaby na pozostałe trasy. Jeden pociąg to wydatek od 4 do 6 mln euro. Na razie nie wiadomo, jak będą wyglądały nowe przystanki. Kolejarze, którzy mają je dla ZTM budować, zapewniają, że ich wygląd będzie ujednolicony


Źródło: forum.zm.org.pl/viewtopic.php?t=461


Temat: [pr] Dla kogo powstał parking za 8 mln zł przy Połczyńskiej

Właśnie nie wiem po co - sam postulowałem ostatnio w piśmie do ZTMu wycofanie stamtąd 155, jako linii notorycznie wożącej powietrze.


A może zamiast ją wycofywać, warto byłoby podstawić w inne miejsce, skąd kierowcy mogliby się do niej akurat przesiadać? (po odpowiednim przeprowadzeniu linii oczywiście)


Zajrzałeś, jak prosiłem, na www.ztm.waw.pl? O jakim centrum zatem mówisz w przypadku linii 112? Centrum Marek?


Jaki to problem zmienić trasy kursowania tychże autobusów, w przypadku zmiany położenia P&R?


Zarzuty, jakie tu czytam odnośnie tej lokalizacji P&R, podnoszą raczej brak istnienia w jego bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej.


Chcesz zmusić ludzi do przesiadania się z samochodów do... pociągów? Dennis, zastanów się chwilę - ci ludzie skorzystali z samochodu właśnie między innymi po to, aby nie jechać pociągiem! (zainteresuj się kolejnymi stacjami po Warszawie Zachodniej w stronę na zachód proszę).
Gdyby mi ktoś zaproponował abym dojechał samochodem do P&R i wsiadł do pociągu to bym go wyśmiał. Bo wsiąść do pociągu to ja mogę w miejscu gdzie mieszkam, bez konieczności jechania do ~Gołąbek w tym celu


Ty natomiast idziesz w kierunku zupełnie absurdalnie przeciwnym i proponujesz zlokalizowanie takowego parkingu wogóle poza zasięgiem jakiejkolwiek szyny.


Jw...


Powtarzam: nawet dwie, czy trzy linie autobusowe, choćby i kursowały sumarycznie w koordynacji, co 8 minut, to nie jest IMHO żadna ciekawa propozycja dla blachosmrodziarzy. Tym bardziej, że te autobusy będą (chyba, że wyznaczymy bus-pas efektywniej, niż zrobiono to w większości miejsc w Warszawie) stały w tych samych gigantycznych korkach, o których piszesz.


A to czemu, skoro wysadzimy kierowców z korków na parkingi i powsadzamy do autobusów?


A ile kilometrów linii tramwajowej powstało w Warszawie od tamtego czasu (od 1992 r.)? Ile daje to kilometrów średnio rocznie? Może Ciebie napawają optymizmem takie dane, bo mnie jakoś nie.


Ależ oczywiście, że nie.


W okolicach 9.00. To znaczy zawsze planuję przejechać tamtędy najpóźniej 8.35 (bo na 9.00 jadę zbiorkomem w okolice SMYKA do roboty), ale zazwyczaj utykam właśnie w tym korku


O godzinie 8:40 rano dzisiaj był KOREK od samego Tesco.
Co do twojego miejsca pracy - nie możesz rowerem?


Obawiam się, że za każdym razem zobaczę to samo, co widzę i teraz, ilekroć jadę tamtędy rano do pracy (a i zdarza się po kilka razy z rzędu - taki ze zmnie zatwardziały autobusiarz ).


Ja właśnie widzę codziennie prawie ten sam korek - od Selgrosa lub Tesco po horyzont...


Dzieje się Sajgon (nigdzie nie napisałem, że nie). Jednak nie mniejszy, niż dalej - wręcz przeciwnie. Za to dojechanie blachosmrodem aż tu zapewnia dostęp do efektywnej i szybkiej komunikacji zbiorowej (czego bynajmniej nie uświadczy się w ciągu Połczyńskiej przed tym skrzyżowaniem).


No i o tym pisałem już dwa razy...
Kto dojedzie do EW samochodem ten NIE wsiądzie w zbiorkoma, bo już mu się to kompletnie nie opłaca.


No... Mnie się wydawało, że idea P&R jest adresowana przede wszystkim do samochodziarzy, a jej celem jest odciążenie zakorkowanego i pogrążonego w smogu centrum miasta od nadmiaru ruchu kołowego. Chyba rowerzyści aż tak nie dymią i takich korków nie powodują, nie?


Pytanie było skierowane do mnie, więc odpowiedziałem...


Tramwajem jedzie się stamtąd 25 minut do centrum. Blachosmrodem w korku - ~40 + problemy z zaparkowaniem w Śródmieściu.


AŻ 25 minut. Samochodem lecisz 15-20. Omijasz co najmniej 2 przystanki i czekasz w korku np na Prostej...
Zresztą nie wiem, trzeba by zrobić test - tramwaj kontra samochód koło 9 rano. Z tego co pamiętam - na wiosnę jeździłem z kolega jego samochodem, to w 20-30 minut się wyrabialiśmy do Centrum bezproblemowo...


Przyjmijże to wreszcie do wiadomości. Zresztą nie wiem, czmu tak Cię dziwi (powyżej), że ludzie przyjeżdżają do miasta samochodem, skoro sam to uważasz (niesłusznie zresztą) za tak atrakcyjne, zarówno czasowo, jak i finansowo


Bzzzz... wrong.
Najbardziej korzystny finansowo/zdrowotnie/czasowo jest podróżować rowerem.


Miejsca nie ma - to raz. A dwa, że tu właśnie wychodzi całkowita nieznajomość prawideł racjonalnej Inżynierii Ruchu i Polityki Transportowej. Od kiedy to bowiem ułatwia się blachosmrodom wjazd do ścisłego centrum miasta? To są właśnie komunikacyjne herezje, które - wcielane konsekwentnie w życie w Warszawie na przestrzeni ostatnich 15 lat, tak tak, tych samych, kiedy to wybudowano jedną (słownie: JEDNĄ) nową linię tramwajową, na Bemowo - doprowadziły Warszawę na skraj paraliżu ruchowego!

Przeczytaj jeszcze raz co napisałemw cześniej - raz.
Dwa - kontynuując obecną polityke transportową w tym mieście (a raczej jej brak) - nie masz innego wyjścia jak poszerzyć tę ulicę...
BTW: dlaczego sądzisz, że nie ma miejsca na to? (tak samo twierdziłem kiedyś jak jeździłem autobusami, ale kiedy się przesiadłem na rower, zacząłem więcej rzeczy dostrzegać dookoła siebie - i tobie też to polecam
Źródło: forum.zm.org.pl/viewtopic.php?t=261


Temat: Prasówki

Koncertowa komunikacja
opublikowano 20 maja 2010r.

http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=211&c=100&l=1

27 maja to wielkie święto fanów hardrocka. Tego dnia na Lotnisku Bemowo zagra legendarny zespół AC/DC. Zarząd Transportu Miejskiego, żeby maksymalnie ułatwić dojazd na koncert oraz powrót z imprezy, wprowadza tego dnia specjalną organizację komunikacji miejskiej. Na ulice wyjadą dodatkowe tramwaje i autobusy, uruchomione zostaną również specjalne linie autobusowe, dłużej będzie kursowało metro.

English version

Ułatwienia w dojeździe na koncert

Tramwaje

Dla ułatwienia dojazdu na koncert uruchomione zostaną, w godz. 14-21, dodatkowe kursy linii 5, 23 i 24. Dodatkowe pociągi będą kursowały na trasach skróconych, dzięki czemu będą mogły szybko dowieźć maksymalną liczbę pasażerów na Lotnisko Bemowo z ważnych punktów miasta: węzeł Młociny (linia 5), Dworzec Wileński (linia 23) oraz rondo Waszyngtona i Dworzec Centralny (linia 24).

Autobusy

Uruchomione zostaną specjalne linie, które szybko dowiozą fanów zespołu bezpośrednio na Lotnisko.

* Pierwsza będzie wyruszała z Dworca Centralnego i będzie kursowała, z częstotliwością co 6 minut, ulicami: Aleje Jerozolimskie – rondo Dmowskiego – Marszałkowska – pl. Bankowy – al. ‟Solidarności” – Młynarska – Górczewska – Powstańców Śląskich do Lotniska Bemowo

Autobusy będą zatrzymywały się na przystankach:

- DW. CENTRALNY,

- CENTRUM,

- PL. BANKOWY,

- KINO FEMINA,

- OKOPOWA

- BEMOWO-RATUSZ,

- NOWE BEMOWO.

* Druga linia specjalna będzie dowoziła pasażerów z węzła Młociny. Na Lotnisko Bemowo dojedzie ulicami: Kasprowicza – Sokratesa – Conrada i Powstańców Śląskich. Linia będzie kursowała z częstotliwością co 8 minut. Autobusy tej linii będą się zatrzymywały wyłącznie na przystanku PIASTÓW ŚLĄSKICH (w kierunku Nowego Bemowa).

Obie linie będą kursowały w godz. 14-21. Autobusy będą oznaczone specjalnym logotypem (przedstawiającym warszawską Syrenkę grającą na saksofonie). Warto wspomnieć, że takim samym znakiem oznaczone będą 27 maja wszystkie zwykłe autobusy i tramwaje, którymi można dojechać na Lotnisko Bemowo.

Parkingi

Do dyspozycji kierowców będzie ok. 4,3 tys. miejsc parkingowych. 1,9 tys. miejsc jest na parkingach Parkuj i Jedź: Metro Młociny (1000 miejsc), Metro Marymont (400) oraz Połczyńska (500). Pozostałe, dzięki staraniom władz Bemowa, udostępnią zmotoryzowanym administratorzy centrów handlowych Tesco przy ul. Górczewskiej (990 miejsc) oraz Karolin (1400).

Ułatwienia w powrocie z koncertu

Metro

Metro będzie kursowało dłużej i częściej. W godz. 0.00-1.30 pociągi będą podjeżdżały na stacje co 5 minut. Na stacji Młociny będą stały w pogotowiu 2 dodatkowe pociągi, które zostaną wysłane na trasę w przypadku bardzo dużego tłoku.

Tramwaje

Linie: 1, 9 i 25 będą kursowały znacznie dłużej, bo aż do godz. 2.30. Będą jeździły na swoich podstawowych trasach: 1 i 25 z Banacha na Annopol, a 9 z Gocławka na Okęcie. Będą kursowały co 20 minut. Na ich pętlach w pogotowiu będą czekały dodatkowe pociągi, które będą mogły, gdy zajdzie taka potrzeba, rozładować tłok.

Autobusy

W celu ułatwienia powrotu z koncertów, uruchomione zostaną dwie specjalne linie autobusowe.

* Pierwsza oznaczona będzie symbolem metra. Autobusy tej linii będą odjeżdżały z ul. Conrada i dojadą najkrótszą trasą do najbliższej stacji metra – Wawrzyszew. Do jej obsługi skierowanych zostanie 20 przegubowych autobusów.

* Druga linia będzie odjeżdżała z przystanku WROCŁAWSKA 02. Ulicami: Powstańców Śląskich – Połczyńską – Wolską – al. ‟Solidarności” – Marszałkowską – Alejami Jerozolimskimi oraz al. Jana Pawła II dojedzie do Dworca Centralnego. Autobusy będą się zatrzymywały na przystankach:

- WROCŁAWSKA,
- BEMOWO-RATUSZ,
- POŁCZYŃSKA-PARKING P+R,
- OKOPOWA
- KINO FEMINA,
- PL. BANKOWY,
- CENTRUM,
- DW. CENTRALNY.

Linia ta zapewni nie tylko dojazd do stacji kolejowej, ale również do parkingu P+R przy ul. Połczyńskiej oraz do parkingu Tesco przy ul. Górczewskiej (przystanek Bemowo-Ratusz). Do jej obsługi skierowanych zostanie 50 autobusów.

Obie linie specjalne będą kursowały w godz. 23.30-2.00 Obie także będą oznaczone koncertowym logiem Syrenki.

* Dodatkowe pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii 112, którą będzie można dojechać do parkingu Tesco przy ul. Połczyńskiej (Karolin). Dodatkowe wozy będą kursowały, w godz. 23.30-2.00, tylko na trasie skróconej: Wrocławska-Karolin.

Informacje dodatkowe

W czasie wyłączenia z ruchu tramwajowego ciągu ulic Dywizjonu 303 – Radiowa – Powstańców Śląskich (odcinek od pętli KOŁO do ul. Broniewskiego wraz z pętlą NOWE BEMOWO) tramwaje:

linii 5 (kier. KOŁO) zostaną skierowane do pętli PIASKI,
linii 23 i 24 (kier. NOWE BEMOWO) zostaną skrócone do pętli KOŁO,
linii 28 (kier. KOŁO) zostaną skierowane do pętli METRO MŁOCINY,
linii 35 (kier. NOWE BEMOWO) zostaną skierowane do pętli METRO MŁOCINY.
W tym czasie (w godz. 23.00 – 0.30) uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa Z-1 kursująca na trasie:

KOŁO – Księcia Janusza – Dywizjonu 303 – Radiowa – Powstańców Śląskich – Wrocławska – WROCŁAWSKA (postój na przystanku WROCŁAWSKA 04; powrót: Wrocławska – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – Ciołka – Newelska – Księcia Janusza – KOŁO).

Gdzie znaleźć szczegółowe informacje?

Informacje o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w czasie koncertów na Lotnisku Bemowo zostaną umieszczone również na stronie Urzędu Dzielnicy Bemowo. Instrukcje dotyczące dojazdu i powrotu z koncertu znajdą się także na ulotkach rozdawanych uczestnikom imprezy. Po jej zakończeniu, przez głośniki na terenie Lotniska, emitowane będą – przygotowane przez ZTM i nagrane w radiowym studiu – specjalne komunikaty głosowe ‟kierujące” wychodzących do autobusów odjeżdżających do centrum oraz do metra.
źródło: Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2590